Nu kommer Twin Casino till Sverige

Nu kommer Twin Casino till SverigeDet var ett tag sedan sist, men nu har Spelinspektionen meddelat att ett nytt spelbolag har beviljats med svensk spellicens. Bolaget i fråga heter Oring Limited och sajten de har fått licens för är det internationella Twin Casino. Detta gör Oring Limited till det 97: bolaget i ordningen att beviljas med svensk spellicens och det 96:e bolaget med en aktiv licens.

För alla spelälskare där ute kan vi nu rapportera en ny och smarrig nyhet. Det är nämligen som så att Spelinspektionen har gett tummen upp för det internationella spelbolaget Oring Limited, som nu ska etablera sig på den svenska spelmarknaden. Något som givetvis innebär ännu större möjligheter för att upptäcka nya och spännande slots online, vilket vi inte tackar nej till.

Oring Limited driver i dagsläget två spelsajter OddsRng Casino och Twin Casino. Om vi ser till Spelinspektionens lista över alla bolag med aktiva spellicenser så ser vi att det är Twin Casino som Oring Limited har ansökt om att få godkännande för. Gissningsvis kommer de även att ansöka för sin andra sajt med längre fram, om inte detta redan är i rörelse.

Twin Casino har fått uppdatera sin sajt för de svenska kraven

Oring Limited har sitt huvudkontor på Malta men finns idag i flera andra länder där de har aktiva spellicenser. Om vi besöker Twin Casino idag möts vi av ett meddelande där de förklarar att de håller på att uppdatera sin svenska avdelningen för att möta Spelinspektionens krav.

Det är nämligen som så att den svenska staten måste garantera att alla spelbolag på den svenska marknaden lever upp till deras riktlinjer. När en licensansökan görs så bedömer Spelinspektionen om så är fallet eller inte. Nu vet vi inte exakt vilka ändringar Twin Casino håller på att avsluta, men några av Spelinspektionens tydligaste krav handlar främst om hur spelbolagen får marknadsföra sig och hur de måste värna om ansvarsfullt spelande. Om man inte lever upp till kraven får man ingen spellicens. Likaså kan man få sin licens indragen om man missköter statens kravställning.

Några av riktlinjerna för marknadsföring

När det kommer till hur spelbolagen får marknadsföra sig så finns det just nu en pågående diskussion om huruvida Spelinspektionens krav är för luddigt formulerade eller inte. Och visst, de är kanske inte glasklara, men kontentan av det hela är att spelbolagen inte får marknadsföra sig för “aggressivt”. Varken utåt för att värva nya kunder eller mot sina befintliga. Exempel på detta är att man inte får locka med olika premier som kan finns i en större vinstpot, så som att alla som spelar för en viss summa är med i en utlottning om en resa.

Ansvarsfullt spelande

När det kommer till ansvarsfullt spelande så innebär detta att spelbolagen måste förse sina användare med information om var den enskilde spelaren och dennes anhöriga kan vända sig man upplever problem med spelvanor. Exempelvis finns kontaktuppgifter till Stödlinjen och verktyg för att begränsa ens insättningar, speltid och hur mycket man får förlora. Likaså ska spelbolagen ha en koppling till rikstäckande Spelpaus, som man kan använda för att pausa eller frysa sitt spelande på alla spelsajter i Sverige samtidigt.

Med sitt intåg på den svenska spelmarknaden blir Twin Casino den första nya spelsajten att kliva in i Sverige sedan årsskiftet. Vilka fler som dyker upp, väntar vi med iver på att få veta.

Skriv en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.